Батьківські амбіції VS Потреби дитини. 13.02.2017

Індивідуальні запити:

  • Середній син у свої 7 років не визнає правил. Усе повинно бути, як він сказав. Я хочу, щоб і воля його збереглася, і правила навчився поважати.
  • У сина в 15 років багато ідей. Боюсь його задавити. Хочу зберегти його волю.
  • Зараз синам по 30 та 24 роки, і є онук. Хочу проаналізувати, що було, коли брала участь у їх виборі.
  • Хочу просто послухати, про що йтиметься.

Проміжні інсайти:

  • Розвиваючи особистість, генеруємо її здатність бути щасливою, бо навчаємо самостійно обирати цілі, тобто відсутній примус.
  • Людина щасливіша, коли людина виконує власні бажання, а не чужі.
  • Важливий баланс між егоїзмом та увагою до думки інших.
  • Генієм називаємо того, хто у ранньому дитинстві випереджає своїх однолітків.
  • Щоб виростити щасливу людину, не робити дитину старою.
  • Не перескакувати вік – не вимагати у 5 років рекордів для 15 років.
  • Загальний розвиток важливий. Не знаю жодного музиканта, який не знає математики.
  • Живемо у певній системі координат – і її варто знати, аби орієнтуватись та враховувати.
  • Зрозуміла, як пережита травма змінила мої дії. Схильна повторювати помилки.
  • Щоб розуміти щастя з т.з. дитини, розмовляємо, слухаємо, що розказує, спостерігаємо за станом у різні моменти.
  • Ключове питання – ким хочеш бути. Сам господар свого вибору. Навіть, не рівноправний учасник свого майбутнього, а сам усе робить.
  • Вектор на щастя закріплюємо: у яких словах на яку з тем більше позитиву (і як закріпити), у яких словах на яку тему проривається негатив (і як його трансформувати в позитив).
  • Важливо не плутати поведінку «як дорослий» (повторення моделей поведінки батьків) з моделлю «самовизначення та самоствердження» – щоб обирати відповідну технологію діалогу, підтримувати розвиток особистості згідно віку.

Підсумки:

  • Бесіда – найкращий спосіб пересвідчитися, чию з картин щастя будуєш. Тому – продовжувати розмовляти.
  • Дослухатись все ж поради писати – знаходити слова для опису проблеми, щоб почати її вирішувати.
  • Теми спілкування урізноманітнити, не ділити на «дорослі» і «дитячі».
  • Прагнути бачити потреби, цікавитись ними.
  • Відрізняти потреби від забаганок – послуговуватись квадратом Декарта.
  • Знайти теми, на які раніше не спілкувались. І надолужити.
  • Пам’ятати, що розвиток триває протягом життя, а не зупиняється після 18 років, коли «вилетів з гнізда».