ПОЧАТКОВЕ СПРИЙНЯТТЯ:
- Багатокультурність рухає вперед, а космополітизм деструктивний, призводить до втрати власної самобутності, є перебільшенням досягнень інших культур. Цікаво знайти межу – як бути людиною, що приймає багато чого іншого, не втрачаючи свого.
- Верзус – у виборі між національною ідентичністю та громадянством світу. Світ глобалізується, як про це модно казати. Підступ – в тому, а хто ж ми, коли втрачаємо ідентичність. Як бути і сучасним (глобалізованим), і зберегти свою культурну ідентичність.
АНАЛІЗ «+» ТА «-»:
ПЕРЕВАГИ | НЕДОЛІКИ |
КОСМОПОЛІТИЗМ | |
· Гуманістична заява, романтична.
· Земля – спільний дім, від кожного залежить загальне майбутнє. Під час пандемії допомагає боротися з нею – узгоджувати дії, не замикатися у власних цілях. · Спільні напрацювання в науці. · Можливості трудової міграції. |
· Не працює на практиці.
· Люди емігрують за кращим життям, а на місці відтворюють країну в країні. Людина за будь-яку ціну намагається утримати своє, тобто „ube bene, ubi patria“ не працює. · Може бути підставою для маніпуляцій, завоювань. · Можна втратити свою ідентичність, відмовившись від коренів. |
МУЛЬТИКУЛЬТУРНІСТЬ | |
· Збереження різнобарвності світу.
· Самоповага титульної нації – визнання, що ти сильний і культурний, здатний бути лідером. · Взаємодоповнення, не виникає етнічних конфліктів, приводів до провокацій, в т.ч. з третьої сторони. · Спроба примирити людство. |
· Складність інструментів реалізації політики мультикультурності.
· Досягнути загального блага може лише рівний з рівним, а не з дикуном. Той, кого прирівнюємо до себе, не вміє доречно оцінити. · Надто теоретично та ідеально, а на практиці завжди хтось домінує, виявляє біологічний бік людини. |
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ:
Космополітизм | Мульти(багато)культурність | |
Подібне | Обидва дозволяють максимізувати благо для особистості.
Обидва – спроба об’єднати, примирити з тим, що люди різні. Обидва – про творення. Обидва – більш теорія, ніж практика. Обидва – про доступ до благ цивілізації. В основі обох – об’єднання. |
|
Інакшість | Про «я».
Егоїзм. Про доступ до благ цивілізації, прагнення максимально скористатися ними, споживацький підхід. |
Про «ми».
Альтруїзм. Більш високе розуміння свого блага. |
Інакшими є способи досягнення блага. Відмінність – в тому, довкола чого об’єднатися. |
ПРОМІЖНІ ІНСАЙТИ:
- Космополітизм романтичний, ідеалістичний.
- Якщо відмовлятися від коренів, власної ідентичності, то людство збідніє, світ стане не таким яскравим.
- Цікаво, що європейці відмовилися від космополітизму після 19 ст., а американці підхопили його стяг на 19-21 ст.ст.
- Європейці популяризують свої культури і не граються з космополітизмом, як американці.
- Космополітизм легко стає підґрунтям маніпуляцій.
- Шведи – дивовижні люди, які орієнтовані лише на власні культурні потреби, а не на потреби іноземних туристів.
- Австралійці дивують, коли закривають країну для мігрантів. Приваблює їх перехід від етнічної до громадської моделі мультикультурності.
- Австралійці керуються власними принципами – іншими за європейські – в питанні мультикультурності.
- Слабший теж може зловживати своїм становищем, про що, наприклад, свідчить засилля мусульман в Європі.
- Хто повинен контролювати дотримання правил мультикультурності між групами та всередині групи? Як навчитися дотримуватися цих правил?
- Якщо в якійсь культурі є канібалізм або нерівність чоловіків та жінок, то як бути з мігрантами-носіями таких культур? Цінності приймаючої сторони мають переважати.
- Тонка межа між мультикультурністю та втратою ідентичності, коли йдеться про асиміляцію та інтеграцію мігрантів. Справа не в тому, щоб іммігранти втрачали свою ідентичність, а в тому, щоб могли розвиватися. При цьому титульна нація продовжує свій розвиток, переймаючи лише співзвучне, без нерозумного копіювання та заміщення.
- Потреба шукати способи примирення людства виникла після ІІ Світової.
- Прояв мультикультурності в межах однієї етнічної групи – коли ніхто не нав’язує релігійність, але не релігійні ставляться з повагою до релігійних.
- Космополіт – громадянин світу, чия батьківщина – там, де йому добре.
- Мультикультурність – жодна із культурних груп не привілейована. Рівність серед рівних – не гнобимо своїх всередині групи.
- Проблеми з реалізацією високих ідей – через те, що виконавці не здатні коректно зрозуміти та втілити їх, бо розрив індивідуальних рівнів розвитку надто великий.
- Космополітизм – людина світу, всередині групи ставить інтереси людства вище за інтереси групи.
- Мультикультурність – співіснування в світі різних культур.
- Космополітизм та мультикультурність є антагоністами. Узагальнення знищує собою мультикультурність, бо вона – про співіснування.
- Не могу бути щасливим у нещасливому суспільстві. Моє благо не у вакуумі – варто створювати блага в своїй країні.
ПІДСУМКИ:
- На початку верзусу я оцінював ситуацію поза себе, а тепер я пропустив її крізь себе. Не я зовні, а я всередині проблеми. Варто краще розуміти себе.
- Людство придумало космополітизм, а потім – мультикультурність. Ні одне, ні інше не є рішенням проблеми, з якою стикається людство. Кабала говорить, що людство живе егоїзмом, а варто зрозуміти, що йдеться про об’єднання всіх з усіма, відкриття творця-природу в собі, і ось тоді виникне всезагальна культура.
- В Кабалі не особисте щастя є метою, а відкриття один в одному творця-природу, і щастя можливе лише спільним.