Космополітизм VS Мульти(багато)культурність. 05.04.2021

ПОЧАТКОВЕ СПРИЙНЯТТЯ:

  • Багатокультурність рухає вперед, а космополітизм деструктивний, призводить до втрати власної самобутності, є перебільшенням досягнень інших культур. Цікаво знайти межу – як бути людиною, що приймає багато чого іншого, не втрачаючи свого.
  • Верзус – у виборі між національною ідентичністю та громадянством світу. Світ глобалізується, як про це модно казати. Підступ – в тому, а хто ж ми, коли втрачаємо ідентичність. Як бути і сучасним (глобалізованим), і зберегти свою культурну ідентичність.

АНАЛІЗ «+» ТА «-»:

ПЕРЕВАГИНЕДОЛІКИ
КОСМОПОЛІТИЗМ
·       Гуманістична заява, романтична.

·       Земля – спільний дім, від кожного залежить загальне майбутнє. Під час пандемії допомагає боротися з нею – узгоджувати дії, не замикатися у власних цілях.

·       Спільні напрацювання в науці.

·       Можливості трудової міграції.

·       Не працює на практиці.

·       Люди емігрують за кращим життям, а на місці відтворюють країну в країні. Людина за будь-яку ціну намагається утримати своє, тобто „ube bene, ubi patria“ не працює.

·       Може бути підставою для маніпуляцій, завоювань.

·       Можна втратити свою ідентичність, відмовившись від коренів.

МУЛЬТИКУЛЬТУРНІСТЬ
·       Збереження різнобарвності світу.

·       Самоповага титульної нації – визнання, що ти сильний і культурний, здатний бути лідером.

·       Взаємодоповнення, не виникає етнічних конфліктів, приводів до провокацій, в т.ч. з третьої сторони.

·       Спроба примирити людство.

·       Складність інструментів реалізації політики мультикультурності.

·       Досягнути загального блага може лише рівний з рівним, а не з дикуном. Той, кого прирівнюємо до себе, не вміє доречно оцінити.

·       Надто теоретично та ідеально, а на практиці завжди хтось домінує, виявляє біологічний бік людини.

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ:

 КосмополітизмМульти(багато)культурність
ПодібнеОбидва дозволяють максимізувати благо для особистості.

Обидва – спроба об’єднати, примирити з тим, що люди різні. Обидва – про творення. Обидва – більш теорія, ніж практика. Обидва – про доступ до благ цивілізації.

В основі обох – об’єднання.

ІнакшістьПро «я».

Егоїзм.

Про доступ до благ цивілізації, прагнення максимально скористатися ними, споживацький підхід.

Про «ми».

Альтруїзм.

Більш високе розуміння свого блага.

Інакшими є способи досягнення блага. Відмінність – в тому, довкола чого об’єднатися.

ПРОМІЖНІ ІНСАЙТИ:

  • Космополітизм романтичний, ідеалістичний.
  • Якщо відмовлятися від коренів, власної ідентичності, то людство збідніє, світ стане не таким яскравим.
  • Цікаво, що європейці відмовилися від космополітизму після 19 ст., а американці підхопили його стяг на 19-21 ст.ст.
  • Європейці популяризують свої культури і не граються з космополітизмом, як американці.
  • Космополітизм легко стає підґрунтям маніпуляцій.
  • Шведи – дивовижні люди, які орієнтовані лише на власні культурні потреби, а не на потреби іноземних туристів.
  • Австралійці дивують, коли закривають країну для мігрантів. Приваблює їх перехід від етнічної до громадської моделі мультикультурності.
  • Австралійці керуються власними принципами – іншими за європейські – в питанні мультикультурності.
  • Слабший теж може зловживати своїм становищем, про що, наприклад, свідчить засилля мусульман в Європі.
  • Хто повинен контролювати дотримання правил мультикультурності між групами та всередині групи? Як навчитися дотримуватися цих правил?
  • Якщо в якійсь культурі є канібалізм або нерівність чоловіків та жінок, то як бути з мігрантами-носіями таких культур? Цінності приймаючої сторони мають переважати.
  • Тонка межа між мультикультурністю та втратою ідентичності, коли йдеться про асиміляцію та інтеграцію мігрантів. Справа не в тому, щоб іммігранти втрачали свою ідентичність, а в тому, щоб могли розвиватися. При цьому титульна нація продовжує свій розвиток, переймаючи лише співзвучне, без нерозумного копіювання та заміщення.
  • Потреба шукати способи примирення людства виникла після ІІ Світової.
  • Прояв мультикультурності в межах однієї етнічної групи – коли ніхто не нав’язує релігійність, але не релігійні ставляться з повагою до релігійних.
  • Космополіт – громадянин світу, чия батьківщина – там, де йому добре.
  • Мультикультурність – жодна із культурних груп не привілейована. Рівність серед рівних – не гнобимо своїх всередині групи.
  • Проблеми з реалізацією високих ідей – через те, що виконавці не здатні коректно зрозуміти та втілити їх, бо розрив індивідуальних рівнів розвитку надто великий.
  • Космополітизм – людина світу, всередині групи ставить інтереси людства вище за інтереси групи.
  • Мультикультурність – співіснування в світі різних культур.
  • Космополітизм та мультикультурність є антагоністами. Узагальнення знищує собою мультикультурність, бо вона – про співіснування.
  • Не могу бути щасливим у нещасливому суспільстві. Моє благо не у вакуумі – варто створювати блага в своїй країні.

ПІДСУМКИ:

  1. На початку верзусу я оцінював ситуацію поза себе, а тепер я пропустив її крізь себе. Не я зовні, а я всередині проблеми. Варто краще розуміти себе.
  2. Людство придумало космополітизм, а потім – мультикультурність. Ні одне, ні інше не є рішенням проблеми, з якою стикається людство. Кабала говорить, що людство живе егоїзмом, а варто зрозуміти, що йдеться про об’єднання всіх з усіма, відкриття творця-природу в собі, і ось тоді виникне всезагальна культура.
  3. В Кабалі не особисте щастя є метою, а відкриття один в одному творця-природу, і щастя можливе лише спільним.