Майстерність VS Трудоголізм. 25.10.2021

ДУМКИ НА ПОЧАТКУ:

  • Практично всі майстри були напочатку трудоголіками.
  • Щоб досягнути майстерності, потрібно докласти зусилля – 10 тис годин, як кажуть. Не зрозуміло, як одне перетікає в інше – кількість у якість.
  • Для мене це – майстерність та трудоголізм – дві паралельні шкали, які не обов’язково співпадають.

СИНОНІМИ-АНТОНІМИ:

СИНОНІМИАНТОНІМИ

МАЙСТЕРНІСТЬ

  • Ас, маестро, гуру
  • Професіоналізм, досвідченість, вправність, безпомилковість
  • Бездарність, сірість, безрукість, криворукість
  • Недосвідченість
ПРОДУКТИВНІСТЬ
  • Завзятість, безмозкість, самовіддача, героїзм, кар’єризм
  • Лінощі, потурання, недбалість

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ:

Подібність
У проявахУ мотивахУ наслідках
МайстерністьВ обох випадках потрібно витрачати час – і для досягнення майстерності, і коли ти трудоголік. Працеємність. В обох випадках діє Его, марнославство, амбітність.В обох випадках виникає шанс на визнання, бо обидва виділяються з натовпу.
Трудоголізм
Відмінність
У проявахУ мотивахУ наслідках
МайстерністьІлюзії різні – легкості досягнення результату майстром.Мотивація «до».Майстерність дарує додатковий ресурс.
ТрудоголізмІлюзія необхідності надзусиль для досягнення результату як виправдення трудоголізму.Мотивація «від».Трудоголізм виснажує, віднімає той ресурс, що був.

Трудоголіки не стають майстрами.

ПОРОДЖУЄ ЧИ ВИКЛЮЧАЄ ОДНЕ ОДНЕ? ЗА ЯКИХ ОБСТАВИН ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ?

  • Коли людина відбувається як майстер, то отримує своє Я ОК+. Якщо в жодній іншій сфері більше не може себе реалізувати, то цілковито поринає в свою майстерність, перетворюється на трудоголіка, бо іншим чином не може отримати задоволення. Хоча спочатку був працелюбом.  
  • У людини трудоголіка є шанс стати майстром за умови, що він отримує визнання саме за якість своєї праці – і тому переходить від надзусиль до якісних зусиль.
  • Коли ти майстер, ти знаєш смак перемоги, якості – і короткий шлях до них. Тому на заміну потребі багато працювати приходить потреба добре працювати, бо знаєш помилкові кроки – і тому не втрачаєш кваліфікацію від скорочення часу зайнятості працею. 
  • Трудоголік не ставить якість за мету, він зациклений на процесі, обсязі своєї зайнятості – і тому не перетворюється на майстра, а якщо і перетворюється, то дуже не швидко і не з власної волі.

НАПРЯМКИ САМОРОЗВИТКУ:

ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ МАЙСТЕРНОСТІДЛЯ УБЕЗПЕЧЕННЯ ТРУДОГОЛІЗМУ
  • Мати у розпорядженні критерії якості та вимірювати свою працю за ними.
  • Розуміти доречний обсяг часу на виконання задачі – прагнути бути в його рамках.
  • Виділяти час на саморозвиток.
  • Навчитися отримувати задоволення від результату праці.
  • Знайти рівень майстерності, якого прагнеш досягнути.
  • Чітко визначати час – зупиняти себе від зайвих переробок, доробок.
  • Навчитися робити паузи та висновки – і повертатися до діяльності вже іншою людиною, бо в попередньому ресурсі зробити краще, ніж зробив, не зробиш.
  • Усвідомлення власного трудоголізму – проявів та наслідків.

ПРОМІЖНІ ІНСАЙТИ:

  • Майстерність = талант + досвід.
  • Приказки «справа майстра боїться», «на всі руки майстер», «без труда не вытащишь и рыбку из пруда», «5 днів трудоголік, 2 дні алкоголік», «7 разів відмір – 1 відріж», «терпение и труд все перетрут».
  • Асоціації з майстерністю – Данило майстер, кам’яна квітка, Лівша, підкована блоха.
  • Трудоголізм викликає негативні емоції.
  • Асоціація з трудоголізмом – спроба виділитися.
  • Коли спостерігаєш за майстром, у нього все виходить легко – глядачу теж так хочеться.
  • Чим вище майстерність, тим менше часу вимагає виконання роботи, тобто ефективність – ще один синонім маййстерності.
  • Ритм життя змінився – постійно чуємо про швидкі зміни – не встигаємо стати майстром, пристосовуємося.
  • Досвід – це час і поки навчаєшся майстерності в чомусь, це щось втрачає актуальність.
  • Раніше можна було стати майстром в будь-якій галузі, а зараз багато автоматизації, яка і витіснила майстрів.
  • Японія та Німеччина програли в ІІ Світоввій, були вщент зруйнованими – і звернулися до трудоголізму. Ривок, щоб вийти з руїни, перетворився на звичку перепрацьовувати.
  • В школі я був трудоголіком, а в інститут одразу не поступив, і іншим чином поступив – зрозумів, що потрібно уміти домовлятися, а не лише багато працювати.
  • Соціальність держави провокує на бездіяльність.
  • «Дао» праці, нова трудова етика – самореалізація. 
  • Для того, щоб дійти до майстерності, потрібно пройти трудоголізм, а далі можеш припинити чи продовжити працювати над собою.
  • Трудоголізм – залежність, розлад, повна віддача себе лише роботі, реалізація себе лише в ній, робота заважає решті життя.
  • Працелюбність – умієш реалізовувати себе в роботі, і вона не заважає решті твого життя.
  • Майстерність – працюєш краще за всіх.
  • Трудоголізм – працюєш більше за всіх.

ПІДСУМКИ:

    1. Усі амбітні люди обирають (несвідомо) або шлях трудоголіка, або шлях майстра.
    2. Зіткнення між трудоголізмом та майстерністю проходить по самодостатності особистості, її «окейності».
    3. Самозаспокоєність вбиває майстра, бо майстерність потрібно не лише напрацювати, а і підтримувати у мінливому світі.
  • Тепер я знаю, кого «звільнити» завтра – зупинити в кар’єрному просуванні, бо в іншому разі доведеться вкласти в його розвиток надто багато зусиль (ризик власного трудоголізму); раціональніше (шлях майстра) – доповнити види контролю, включно з випереджаючим (і це і посприяє розвиткові зрештою, без ризику неякісно виконаних завдань і їх виправлень зусиллями керівника – коментар модератора).