Homo Sapiens VS Ludens VS Confusus. 17.06.20

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАПИТИ:

  • Розібратися в собі – як себе проявляю на різних етапах в різних ситуаціях.
  • Більше розуміти оточуючих, коректно реагувати.
  • Нічого про це не знала. Вперше почула деякі терміни. Завжди цікаве те, чого не знаю.

ЩО У ЖИТТІ ВІДПОВІДАЄ ОЗНАКАМ ГРИ (ЗА ГЕЙЗИНГОМ)?

  • Риси гри є у спортивних змаганнях (добровільно беруть участь, наслідує справжнє змагання за життя, не є ним, задовольняє життєві потреби опосередковано, обмежені певним місцем та тривалістю дії).
  • Театр має ознаки гри, бо глядач приходить добровільно, і акторами стають добровільно, вистава наслідує життя, не є ним, життєві потреби задовольняються опосередковано, дія обмежена місцем і тривалістю.
  • Релігійна приналежність та обряди як гра. Є свобода, в яку громаду включатися, і чи взагалі включатися. Обряди наслідують життя, не є ним, життєві потреби задовольняються опосередковано, дія обмежена місцем і тривалістю.
  • Дитячі ігри мають всі ознаки.
  • Перемовини як гра. Добровільний вхід-вихід, правила-умовність (наслідування, не життя), життєві потреби задовольняються опосередковано, дія обмежена місцем і тривалістю.
  • Будь-яке спілкування між людьми – гра, в т.ч. сімейні відносини, міжстатеві. Якщо не постійно, то в якісь моменти точно.
  • Наші діалоги versus – гра.

НАВІЩО РОЗРІЗНЯТИ ОЗНАКИ ТА РИСИ – ЩО ЦЕ ЗМІНЮЄ?

  • За рисами відрізняємо один процес від інших.
  • Риси можна виміряти, конкретизувати. На прикладі рис гри: повторюваність, напруга, правила гри, таємничість («секрет»). Ознаки не виміряти.
  • Рисами можна керуватися, обираючи гру, бо вони відрізняються у різних ігор. Ознаки є спільними для всіх ігор і роблять гру грою, а риси розрізняють ігри між собою.
  • Ознаки дають нам усвідомлення, що ми у грі. Риси підказують – у якій саме.

СУД ЯК ГРА:

  • Несподівано, але справедливо.
  • Ознаки гри присутні в суді в будь-якій цивілізації, а риси суду як гри залежать від рівня розвитку культури.

КИМ БУВ ТОЙ, ХТО ПОРОДИВ КОНЦЕПЦІЮ HOMO LUDENSSAPIENS ЧИ LUDENS?

  • Щоб породити нову концепцію, треба її відчути, прожити. Тому автор Ludens і був Ludens, водночас з буттям Sapiens, бо, щоб описати будь-що, треба бути мислячим. Щоб описати власний конструкт, потрібен власний чуттєвий досвід – Ludens.
  • Був видатним Sapiens.

ЯК НА SAPIENS ПОЗНАЧАЮТЬСЯ УСВІДОМЛЕННЯ РОЛІ LUDENS?

  • Усвідомлення себе Ludens піднімає над ситуацією.
  • Спостереження іншого прояву призводить до усвідомлення ролі Ludens для буття Sapiens.

ЧОГО БІЛЬШЕ – SAPIENS ЧИ LUDENS – БУЛО В АВТОРАХ КОНСТРУКТУ SAPIENS?

  • Більше Sapiens.

ЩО ТАКОГО В КОНЦЕПТІ CONFUSUS, ЧОГО НЕ БУЛО В ПЕРЕДУМОВАХ РЕВОЛЮЦІЙ SAPIENS? ЩО, ЯКЩО НЕ CONFUSUS, РУХАЄ НАУКОВЦЯМИ?

  • У певної частини зростає критичність мислення, пошук інших джерел інформації. Погляди з різних сторін на один процес – просто етап розвитку мислення, а не недовіра. Критичний аналіз – про бажання зробити власний висновок, а не про недовіру.
  • Коли людина виявляє, що не розуміє, де знаходиться, то відбувається запуск пошуку інформації та виходу.
  • Синдром відкладеного життя був більшим в СРСР, ніж зараз. З’їсти лише, коли вже зіпсувалось.
  • Зростання агресії, суїцидів – через менш серйозне ставлення до життя. Ілюзія, що можна «заново зіграти», як в комп’ютерній грі.
  • Зараз людина усвідомила кінцевість ресурсу. Перша сільгоспреволюція та наукова революція – людина лише пізнавала природу та явища, а зараз усвідомила, що може зруйнувати все і себе. Цього не було, і тепер це рухає науковцями.
  • Homo Ludens живе в кожному науковці, і це може бути небезпечною грою, бо її вид залежить від набору цінностей конкретного науковця.
  • Типаж Раскольнікова в колі сучасних науковців – вірусотворець. У нього водночас всі три іпостасі Homo – Sapiens, Ludens, Confusus – плюс викривлена система цінностей, плюс комплекс неповноцінності.

ЧИ ЦЕ РІЗНІ РЕВОЛЮЦІЙНІ ЕТАПИ, А ЧИ ПРОСТО РІЗНІ КУТИ ЗОРУ НА ОДНУ І ТУ САМУ ПОВЕДІНКУ?

  • Різні кути зору. Всі етапі існують паралельно. Гра є ознакою поведінки Sapiens. Одне без одного не існує, але, щоб це усвідомити, треба бути більш Sapiens, ніж раніше. Confusus теж завжди присутній, на різних рівнях.
  • «не дай, Господь, жити в час змін» має інше звучання сьогодні. Прагнення до спокою – відсутність розвитку. Турбулентність, напруга вивільняє енергію, а енергія – рух. Коли є зміни, використовуй їх на свою користь. Це – виклик.
  • Зростання числа змін, темп зростання більший і постійно далі прискорюється – почали виникати критичні ситуації, на які треба швидко реагувати. Раніше і зміни рідше відбувалися, і мислення було іншим – повільніші реакції.
  • Confusus – стан для переходу на новий рівень Sapiens.

САМОВИЗНАЧЕННЯ:

 ПОТОЧНА РЕЦЕПТУРАІДЕАЛЬНА
№1№2№1№2
SAPIENS50%Там, де все прораховується, забагато Sapiens, і результати незначні.60-65%50% – знизити зайвий контроль
LUDENS20%Раптові події стимулюють до рішень – прояв Ludens. Починаєш пошук і оцінку варіантів – Sapiens.25-30% – подобається інтерпретація Ludens, що коли ти Ludens, то більше Спостерігач, піднімаєшся над ситуацією, менше стресуєш. Розумієш, що це – гра. Коли це усвідомлюєш, то керуєш процесом – стаєш більше Sapiens.40% – додати Ludens
CONFUSUS30% 5-10% – спонукає до чогось нового, і тому має мінімально залишитись10%

ПРОМІЖНІ ІНСТАЙТИ:

  • Дослухати Харарі – все не знаходила сил на це.

ПІДСУМКИ:

  1. Цікаво натрапити на термін Ludens. Треба поглибити знайомство. Є проєкти, де дослуховуються до моєї думки. Можливо, отримаю додаткову аргументацію, переконливість.
  2. Зважена гра, але не грайливий розум, бо це він винаходить водородну бомбу та біологічну зброю.