ПОЧАТКОВІ ДУМКИ:
- Два чужих слова. Не використовую. Не знаю, де можу використовувати.
- Мені важливо замислюватися над деталями, бо коли починаєш глибше замислюватися, то виникають інші асоціативні зв’язки, ніж раніше.
- У нас часто імідж експлуатують для створення репутації, а не факт, що репутація від цього виграє.
- Людина з іміджем чесної приходить у політику і отримує іншу репутацію. Політика спрацьовує лакмусом.
- Замислюватися глибше варто, щоб зрозуміти, що стоїть за словами. І тоді, можливо, зможу використовувати в своїх інтересах.
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ:
Імідж | Репутація | |
Визначення |
|
|
Асоціації |
|
|
Синоніми |
|
|
Антоніми |
|
|
Похідні слова та словосполучення |
|
|
Сфери застосування |
|
|
Подібність понять |
|
|
Інакшість між поняттями |
|
|
РЕПУТАЦІЙНА ЧУТЛИВІСТЬ:
- Больовий поріг до того, що можеш дозволити собі та на свою адресу.
- Рівень оціночної зрілості. Чим він нижчий, тим дурніше суспільство.
- Якщо суспільство з низькою репутаційною чутливістю, то для просування іміджу достатньо.
- Якщо репутаційна чутливість суспільства низька, то не здатні відділити зерна від полови.
- Низька репутаційна чутливість суспільства виникає внаслідок дії великої кількості шаблонів.
- Потребуємо тоншої репутаційної чутливості, щоб нами не грали.
- Низька репутаційна чутливість робить нас вразливими.
- Коли в галузі низька репутаційна чутливість, то про якість і безпеку споживання мова не йде – достатньо запустити рекламу (і у фармдистрибуції зараз саме так).
- Оскільки живемо в суспільстві з відсутністю репутаційної чутливості, то ніхто не знає, як кого оцінювати, кого за кого сприймати. Імідж витісняє репутацію з поля.
СЛОВА VS СПРАВИ:
- В іміджі 60% слів (якщо не більше) і лише 40% справ (у кращому випадку).
- В репутації 70% справ (щонайменше) і лише 30% слів (якщо більше, то вже перетікає в імідж).
- Про імідж можна розказати, а репутація виникає, коли перевірили у справі, на власному досвіді.
- Репутація та імідж перетікають одне в одного, бо репутація – чиїсь слова про якусь нашу справу, а ця справа могла бути давно і поодинока, і слова почали переважати над справами.
- Слова та справи потрібно пропустити через себе, дати власну оцінку.
- На оцінку спів падіння слів та справ впливає наявність досвіду, критеріїв оцінювання, бази порівняння, еталонів. Наприклад, почув, що шоколадка смачна, повірив, купив, скуштував, не вподобав, але маєш сумнів в своїй здатності оцінити, бо вперше куштуєш, і надалі керуєшся словами, іміджем, підживлюючи тим репутацію, бо ще одним «шанувальником» побільшало. Оцінити політика ще складніше, ніж новий смак, бо більшість навіть конституцію не читали.
- Має вплив виховання.
- Якщо ніхто не може оцінити слова/справи, то відсутня репутаційна чутливість.
- Геополітичний вплив – від сили слів, від репутації хорошого партнера, від того, наскільки вагомими можуть бути дії країни.
САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ, САМОВИРАЖЕННЯ, ВИЗНАННЯ, ВИТРЕБУВАНІСТЬ – ТА ІМІДЖ, РЕПУТАЦІЯ:
- Якщо правильно виражати себе, презентувати себе, буде хороший імідж.
- Коли отримав визнання – маркер репутації.
- Витребуваність та визнання – синоніми до репутації.
- Самовираження, само презентація – синоніми іміджу.
- Все близько і взаємопов’язано, і складно визначити, коли імідж повністю спрацював та включилася репутація.
МОМЕНТ НЕКЕРОВАНОСТІ, ВПЛИВУ ІНШИХ СИЛ:
- На експеримент ми ще цілковито впливаємо, а на закріплення – вже ні. Ось купив хтось картоплю на базарі, і вона смачна виявилася – експеримент вдалий, але коло спілкування знецінює купівлю на базарі, і закріплення не відбувається – наступного разу йде купувати в супермаркеті, як приписує коло спілкування. Будеш в певних колах користуватися Iphone, бо його імідж сильніший, а ти залежний від думки референтної групи осіб.
- Все залежить від самої людини. Можна купувати там і те, що особисто тобі до смаку, поза того, який імідж місця/товару побутує в очах оточення.
- Інша сила, впливом якої ми не впливаємо (чи впливаємо? – від модераторки) – думка референтної групи. Iphone формував свій імідж саме через такі групи.
ПРОМІЖНІ ІНСАЙТИ:
-
- Людина одягнулася бездоганно, її представили дуже претензійно, а відкрила рота – і репутація не склалася, бо розмовляє як барига баригою.
- Імідж – випендритися. Репутація – ім’я.
- У Iphone сильний імідж. У Samsung – гарна репутація.
- У Макаревича – репутація сильніша за імідж.
- Репутація потребує часу, щоб утворитися, і є досить стійкою, а імідж є мінливим та вразливим.
- Імідж присутній – коли на тебе звертають увагу журналісти.
- Репутація – коли за твоєю думкою звертаються колеги, експерти.
- Імідж – популярна людина.
- Імідж – наслідок того, що довкола клопочуться люди, формують імідж.
- Лайки в фейсбуці – про імідж.
- Кольорові рішення – про імідж.
- Репутація – коли співпадаєш з вимогами.
- При відборі важливо, коли співпадають імідж (резюме) та репутація (відгуки ринку).
- Імідж – коли не можемо оцінити щось реальне, а бачимо лише картинку у вигідному світлі.
- Репутація – присутня оцінка.
- Імідж – про очікування. Прийшов в костюмі, коли очікували в джинсах та ковбойці.
- Репутація – потрапив до своїх, а дії не відповідають потребам, призводять до засудження.
- Репутація – коли є щось всередині, якийсь «супермен», якого розгледіти можна лише при певному «освітленні», за тінню.
- Імідж – молода людина перед дзеркалом уявляє себе суперменом, розпорядником долі людей.
- Репутація – людина, спостерігаючи за своєю тінню в софітах, прагне досягнути цих обрисів, але вони досі ще недосяжні. Це репутаційні мрії.
- Репутація – результат купівлі, вибору, чіткої оцінки після взаємодії.
- Імідж – шмаття, яке дозволяє справляти враження.
- Імідж спеціаліста – коли даємо прес конференції.
- Репутація – коли зважуємо кожне слово, і від цієї відповідальності нас кидає в піт, а журналісти можуть розірвати, і тому потрібно слідкувати за своїм мовленням.
- Репутація – предмет турбот людини, її варто зберігати, хоча це і складно.
- Імідж – питання перевтілення, хвалькуватості.
- Імідж – кокетування.
- Імідж – бути модним.
- Бути стильним – імідж чи репутація?
- Імідж – відсутня оцінка, наскільки позитивним і правдивим є те, що бачимо.
- Репутація призводить до підтримки, причетності, команди, схвалення.
- Репутація – коли досягнуто «ми всі за тебе», і коли всі готові поділяти спільну репутацію, працювати на неї.
- «популярність vs експертність» – те саме, що «імідж vs репутація», чи інший аспект?
- У дикторів в ссср був імідж небожителів і побутувала тотальна ілюзія, що все промовлене з екрану є правдою. Зараз ситуація спонукає довіряти лише собі і жодним політикам.
- Хорошу репутацію не так просто втратити сьогодні. Тимчасові «ляпи» позначаються лише на іміджі і легко «прибираються».
- Імідж – тактика, репутація – стратегія.
- Первинним є імідж – зустрічаємо за одежиною.
- Коли готуєшся до само презентації, обміркуй імідж (вигляд, слова, приклади, манери).
- Щоб імідж спрацював на тебе, твою репутацію, потрібна і стратегія, і тактика, і ще до моменту взаємодії.
- Мені зручніше видаляти зі свого поля тих, кого не влаштовує те, яка я.
- Імідж – це я. репутація – я очима інших.
- Власний імідж – шлях до власної репутації.
- Репутація можлива без іміджу, у викладача університету, наприклад.
- Імідж без репутації – мильна бульбашка, яку можна створити і заробити на цьому.
- Репутація ненадійного партнера дошкульніша, ніж імідж фріка.
- Простіше працювати, коли над репутацією теж працюєш, – тоді імідж потребує менших витрат.
- Якщо у тебе є лише репутація, без іміджу, то про тебе ніхто не знає і ти живеш як білка в колесі.
ПІДСУМКИ:
- Продовжити обмірковувати питання до себе – до опрацювання чого більше схильний на поточний момент, і яку нову звичку варто випрацювати у себе заради підтримання гармонічного поєднання іміджу та репутації.
- Шикарна тема для окремого повноцінного курса, якогось робочого зошита на щодень – з формування іміджу та репутації. Задоволений своєю участю на 9 з 10, бо вже хочу такого зошита.