Імідж VS Репутація. 21.12.2020

ПОЧАТКОВІ ДУМКИ:

  • Два чужих слова. Не використовую. Не знаю, де можу використовувати.
  • Мені важливо замислюватися над деталями, бо коли починаєш глибше замислюватися, то виникають інші асоціативні зв’язки, ніж раніше.
  • У нас часто імідж експлуатують для створення репутації, а не факт, що репутація від цього виграє.
  • Людина з іміджем чесної приходить у політику і отримує іншу репутацію. Політика спрацьовує лакмусом.
  • Замислюватися глибше варто, щоб зрозуміти, що стоїть за словами. І тоді, можливо, зможу використовувати в своїх інтересах.

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ:

ІміджРепутація
Визначення
  • Очікування суспільства, проектовані на людину, – зокрема стосовно її зовнішнього виду.
  • Зовнішній вид.
  • Те, як ми хочемо, щоб нас сприймали.
  • Те, що створює сама людина, незалежно від костюму.
  • Те, як нас реально сприймають.
Асоціації
  • Директор заводу Кінзмараулі, коли обирає костюм та тости на вечір.
  • Зовнішній вигляд.
  • Костюм, корона, автомобіль, яхта, родео.
  • «Жодне твоє слово не змінило мого ставлення то Х. вирішуйте вашу суперечку в перемовинах».
  • Зважений.
  • Ребе в м.Дніпро.
  • Виділення основних рис.
  • Гітлер, кат.
Синоніми
  • Стиль.
  • Образ.
  • Look.
  • Враження.
  • Думка, яка розповсюджуємо про себе.
  • Бренд.
  • Відомість, значущість, антураж, впізнаваність.
  • Популярність.
  • Довіра.
  • Бренд.
  • Позиціонування.
  • Публічність.
  • Рейтинг.
  • Реноме.
Антоніми
  • Несмак.
  • Безособовість (безликість).
  • Сірість.
  • Забуття.
  • Видалення.
Похідні слова та словосполучення
  • Іміджеві реклама.
  • Іміджмейкер.
  • Репутаційний ризик.
Сфери застосування
  • Коли продаємо товар, то – про імідж.
  • Шоу бізнес.
  • Піар, брендинг, реклама.
  • Коли продаємо послугу, то – про репутацію.
  • Мас медіа, які щось мусують та створюють антураж.
Подібність понять
  • Впливають на контактні аудиторії.
  • Наш інструмент впливу на сприйняття та прийняття рішення.
Інакшість між поняттями
  • Керуємо безпосередньо.
  • Можемо показати.
  • Керуємо опосередковано.
  • Існує як оцінка в чужих головах.

РЕПУТАЦІЙНА ЧУТЛИВІСТЬ:

  • Больовий поріг до того, що можеш дозволити собі та на свою адресу.
  • Рівень оціночної зрілості. Чим він нижчий, тим дурніше суспільство.
  • Якщо суспільство з низькою репутаційною чутливістю, то для просування іміджу достатньо.
  • Якщо репутаційна чутливість суспільства низька, то не здатні відділити зерна від полови.
  • Низька репутаційна чутливість суспільства виникає внаслідок дії великої кількості шаблонів.
  • Потребуємо тоншої репутаційної чутливості, щоб нами не грали.
  • Низька репутаційна чутливість робить нас вразливими.
  • Коли в галузі низька репутаційна чутливість, то про якість і безпеку споживання мова не йде – достатньо запустити рекламу (і у фармдистрибуції зараз саме так).
  • Оскільки живемо в суспільстві з відсутністю репутаційної чутливості, то ніхто не знає, як кого оцінювати, кого за кого сприймати. Імідж витісняє репутацію з поля.

СЛОВА VS СПРАВИ:

  • В іміджі 60% слів (якщо не більше) і лише 40% справ (у кращому випадку).
  • В репутації 70% справ (щонайменше) і лише 30% слів (якщо більше, то вже перетікає в імідж).
  • Про імідж можна розказати, а репутація виникає, коли перевірили у справі, на власному досвіді.
  • Репутація та імідж перетікають одне в одного, бо репутація – чиїсь слова про якусь нашу справу, а ця справа могла бути давно і поодинока, і слова почали переважати над справами.
  • Слова та справи потрібно пропустити через себе, дати власну оцінку.
  • На оцінку спів падіння слів та справ впливає наявність досвіду, критеріїв оцінювання, бази порівняння, еталонів. Наприклад, почув, що шоколадка смачна, повірив, купив, скуштував, не вподобав, але маєш сумнів в своїй здатності оцінити, бо вперше куштуєш, і надалі керуєшся словами, іміджем, підживлюючи тим репутацію, бо ще одним «шанувальником» побільшало. Оцінити політика ще складніше, ніж новий смак, бо більшість навіть конституцію не читали.
  • Має вплив виховання.
  • Якщо ніхто не може оцінити слова/справи, то відсутня репутаційна чутливість.
  • Геополітичний вплив – від сили слів, від репутації хорошого партнера, від того, наскільки вагомими можуть бути дії країни.

САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ, САМОВИРАЖЕННЯ, ВИЗНАННЯ, ВИТРЕБУВАНІСТЬ – ТА ІМІДЖ, РЕПУТАЦІЯ:

  • Якщо правильно виражати себе, презентувати себе, буде хороший імідж.
  • Коли отримав визнання – маркер репутації.
  • Витребуваність та визнання – синоніми до репутації.
  • Самовираження, само презентація – синоніми іміджу.
  • Все близько і взаємопов’язано, і складно визначити, коли імідж повністю спрацював та включилася репутація.

МОМЕНТ НЕКЕРОВАНОСТІ, ВПЛИВУ ІНШИХ СИЛ:

  • На експеримент ми ще цілковито впливаємо, а на закріплення – вже ні. Ось купив хтось картоплю на базарі, і вона смачна виявилася – експеримент вдалий, але коло спілкування знецінює купівлю на базарі, і закріплення не відбувається – наступного разу йде купувати в супермаркеті, як приписує коло спілкування. Будеш в певних колах користуватися Iphone, бо його імідж сильніший, а ти залежний від думки референтної групи осіб.
  • Все залежить від самої людини. Можна купувати там і те, що особисто тобі до смаку, поза того, який імідж місця/товару побутує в очах оточення.
  • Інша сила, впливом якої ми не впливаємо (чи впливаємо? – від модераторки) – думка референтної групи. Iphone формував свій імідж саме через такі групи.

ПРОМІЖНІ ІНСАЙТИ:

    • Людина одягнулася бездоганно, її представили дуже претензійно, а відкрила рота – і репутація не склалася, бо розмовляє як барига баригою.
    • Імідж – випендритися. Репутація – ім’я.
    • У Iphone сильний імідж. У Samsung – гарна репутація.
    • У Макаревича – репутація сильніша за імідж.
    • Репутація потребує часу, щоб утворитися, і є досить стійкою, а імідж є мінливим та вразливим.
    • Імідж присутній – коли на тебе звертають увагу журналісти.
    • Репутація – коли за твоєю думкою звертаються колеги, експерти.
    • Імідж – популярна людина.
    • Імідж – наслідок того, що довкола клопочуться люди, формують імідж.
    • Лайки в фейсбуці – про імідж.
    • Кольорові рішення – про імідж.
    • Репутація – коли співпадаєш з вимогами.
    • При відборі важливо, коли співпадають імідж (резюме) та репутація (відгуки ринку).
    • Імідж – коли не можемо оцінити щось реальне, а бачимо лише картинку у вигідному світлі.
    • Репутація – присутня оцінка.
    • Імідж – про очікування. Прийшов в костюмі, коли очікували в джинсах та ковбойці.
    • Репутація – потрапив до своїх, а дії не відповідають потребам, призводять до засудження.
    • Репутація – коли є щось всередині, якийсь «супермен», якого розгледіти можна лише при певному «освітленні», за тінню.
    • Імідж – молода людина перед дзеркалом уявляє себе суперменом, розпорядником долі людей.
    • Репутація – людина, спостерігаючи за своєю тінню в софітах, прагне досягнути цих обрисів, але вони досі ще недосяжні. Це репутаційні мрії.
    • Репутація – результат купівлі, вибору, чіткої оцінки після взаємодії.
    • Імідж – шмаття, яке дозволяє справляти враження.
    • Імідж спеціаліста – коли даємо прес конференції.
    • Репутація – коли зважуємо кожне слово, і від цієї відповідальності нас кидає в піт, а журналісти можуть розірвати, і тому потрібно слідкувати за своїм мовленням.
    • Репутація – предмет турбот людини, її варто зберігати, хоча це і складно.
    • Імідж – питання перевтілення, хвалькуватості.
    • Імідж – кокетування.
    • Імідж – бути модним.
    • Бути стильним – імідж чи репутація?
    • Імідж – відсутня оцінка, наскільки позитивним і правдивим є те, що бачимо.
    • Репутація призводить до підтримки, причетності, команди, схвалення.
    • Репутація – коли досягнуто «ми всі за тебе», і коли всі готові поділяти спільну репутацію, працювати на неї.
    • «популярність vs експертність» – те саме, що «імідж vs репутація», чи інший аспект?
    • У дикторів в ссср був імідж небожителів і побутувала тотальна ілюзія, що все промовлене з екрану є правдою. Зараз ситуація спонукає довіряти лише собі і жодним політикам.
    • Хорошу репутацію не так просто втратити сьогодні. Тимчасові «ляпи» позначаються лише на іміджі і легко «прибираються».
    • Імідж – тактика, репутація – стратегія.
    • Первинним є імідж – зустрічаємо за одежиною.
    • Коли готуєшся до само презентації, обміркуй імідж (вигляд, слова, приклади, манери).
    • Щоб імідж спрацював на тебе, твою репутацію, потрібна і стратегія, і тактика, і ще до моменту взаємодії.
    • Мені зручніше видаляти зі свого поля тих, кого не влаштовує те, яка я.
    •  Імідж – це я. репутація – я очима інших.
  • Власний імідж – шлях до власної репутації.
  • Репутація можлива без іміджу, у викладача університету, наприклад.
  • Імідж без репутації – мильна бульбашка, яку можна створити і заробити на цьому.
  • Репутація ненадійного партнера дошкульніша, ніж імідж фріка.
  • Простіше працювати, коли над репутацією теж працюєш, – тоді імідж потребує менших витрат.
  • Якщо у тебе є лише репутація, без іміджу, то про тебе ніхто не знає і ти живеш як білка в колесі.

ПІДСУМКИ:

  1. Продовжити обмірковувати питання до себе – до опрацювання чого більше схильний на поточний момент, і яку нову звичку варто випрацювати у себе заради підтримання гармонічного поєднання іміджу та репутації.
  2. Шикарна тема для окремого повноцінного курса, якогось робочого зошита на щодень – з формування іміджу та репутації. Задоволений своєю участю на 9 з 10, бо вже хочу такого зошита.