Кураж VS Правила гри. 02.03.2020

ПОЧАТКОВЕ РОЗУМІННЯ:

  • Коли йдеться про використання поняття «кураж» в назві ярмарки, то це – прояв іронії. Коли – в назві групи, то – зухвальство. В назві села – можливо, ще з іншої якоїсь мови.
  • У назвах – від нерозуміння значення слова або є різні значення, або сподобався стан – і увічнили в назві села.
  • У назві групи – епатаж.
  • Дуркувати, бахвалитися, хизуватися – це куражитися. Тому в назві групи – намір дуркувати на сцені. Ярмарка як театралізоване дійство, і тому – кураж. Можливо, у слова «кураж» є інші значення, і тому така назва села.
  • В селі та на ярмарку дуркують і привертають до себе увагу, показують себе не такими, як є.
  • Стан близький до шаленства. Людина входить в граничний стан, мало контрольований, подібний до азарту, ражу, трансу.
  • Стан натхнення, яке не має практичного обґрунтування. Зловив кураж – відпустив гальма, вже не обдумуєш.
  • Куражитися – насміхатися, подавати себе в якійсь перезбудженій формі, переоцінки своїх можливостей.
  • Розкута, смілива поведінка.

КОЛИ ВИНИКАЄ КУРАЖ?

  • Від вдалого початку справи.
  • У зухвалій компанії, яка індукує його.
  • Підтримка колективу, який визначає тебе лідером і всіляко підштовхує.
  • При фізичних навантаженнях, змаганнях. Винагороди не було – тому це не азарт. В процесі не відчував подряпин, розтягнень, бо був кураж. Оточення включає кураж. Азарт включається, коли відчуваю вигоду, матеріальну чи медаль.
  • Кураж – коли робиш щось по-новому, щось, що раніше не робив.
  • Алкоголь додає необґрунтованої сміливості, куражу.
  • Гра в карти, інші азартні ігри. Коли людина раз виграла, то хочеться ще – це азарт.
  • Алкоголь спонукає дуркувати.
  • Коли робила іграшку – не дивилася ні на час, ні на те, що перед тим не виспалася – був кураж.
  • Коли працюєш і не помічаєш, що вже п’ятниця, а вчора ще був пн, і спати не хотілося, перевтома відсутня, все – «на одному подиху».
  • Коли є завдання, необхідність, задум. Спочатку реакція: «неможливо», але жевріє надія і розглядаю варіанти, від чого виростає віра, що зможеш, кураж.

ЧОМУ КУРАЖ ПРОТИСТАВЛЕНО ПРАВИЛАМ ГРИ?

  • Кураж – емоція, а правила гри – узгоджені умови, в яких діємо. Є правила, а є сподівання – і це породжує конфлікт.
  • Кураж як стан піднесення, активації сміливості, за рахунок якого можемо змінити правила, щоб досягнути успіху, подивитися на правила під іншим кутом, застосувати їх інакше.
  • Правила – про те, як слід поводитися для досягнення успіху. В куражі правила відсутні.
  • Входячи в стан куражу, можна виграти попри дію правил.
  • Наперед визначені правила, алгоритм наближають гарантований результат, успіх, а кураж має справу з ризиком.
  • Кураж – як пластилін, лише нагрій – та твори форму, а правила – тверда форма.

ВЗАЄМИНИ ГРИ, ПРАВИЛ, КУРАЖУ.

  • Гра – процес, що діє за правилами для передбачуваного результату.
  • Правила передбачають гру, регулюють її та відносини всередині протягом процесу.
  • Кураж посилює гру, впливає на правила, може порушувати правила, видозмінювати.
  • Кураж – встановлюємо нові правила.
  • В ході гри виникає кураж, і далі він додає легкості та грайливості.
  • Правила діють як обмеження, визначають поле гри, обмежують кураж, запобігають перетворенню його на раж.
  • Правила впливають на гру, а гра – на правила.
  • Якщо граєш по правилам, то одна гра, а ні – інша. Яка гра, такі і правила.
  • Якщо відсутні правила, то кураж переходить в раж. Правила законності дій, легітимності, правило «ти керуєш емоціями, а не вони – тобою», правило «якщо не віриш в успіх, то не розпочинай справу, а якщо маєш намір розпочати, то знайди, як повірити в нього».
  • Гра впливає на кураж, запускає його. І зворотний зв’язок теж діє – кураж запускає гру.
  • Коли змінюються правила, то змінюється гра.
  • Правила впливають на кураж – він вмикається, коли варто змінити правила.
  • Дорослі встановлюють правила, повинні утворити умовність.
  • Якби було вікове обмеження для листів-прохань в форматі «я весь рік поводився добре», то ситуація була б коректнішою.
  • На цей вік хотілося б читати про оцінку своїх здібностей та прагнень.
  • Правила гри повинні бути цікавими для всіх – і для «ангелів», зокрема. Наприклад, можна було б встановити наступні три правила: 1) обмеження кількості пунктів в проханні; 2) просити не для себе, а для колективу/ дитбудинку/ друга; 3) ангел зможе допомогти, якщо з Вашого прохання буде помітно, що у Вас є мрія і Ви готові докласти зусиль до її здійснення.
  • Правила повинні бути оголошені та цікаві для кожної із сторін, одночасно витлумачено.
  • Якщо є якесь завдання, то для його виконання є правила. І ці правила викликають оцінку нереальності результату. Якщо відкинеш стереотип, що можна лише так, включаєш кураж, то знаходиш альтернативний спосіб дій, стає новим правилом. Сприяє віра в себе, постійний пошук шляху, вирішення невирішуваного.
  • Кураж протидіє правилам, коли вони застаріли, є догмами, шаблонами.
  • Позитивні результати протидії правилам – за умови екологічного мотиву куражу, як наприклад, зробити гру цікавішою, а не просто руйнувати правила.

ПРОМІЖНІ ІНСТАЙТИ:

  • Кураж – робиш щось, що хочеться, не зважаючи на обставини, і отримуєш від цього задоволення.
  • Азарт – це «пан або пропав», «все або нічого», «зробити» когось».
  • Плутають з куражем – бо є ризик в обох ситуаціях.
  • В куражі програш відсутній, бо відсутні негативні емоції, є якісь здобутки, можеш сказати собі, що хоча б спробував.
  • Ознаки куражу: бажання отримати нереальне, нездійсненне, віра в цю можливість.
  • Коли проговорюєш своє бажання, то маєш сміливість його наблизити.
  • Сміливість – риса характеру, а кураж – стан.
  • Азарт – а раптом вдасться.
  • Отримати щось «на шару» – азарт.
  • Бажання похизуватися в разі, коли щось отримають.
  • Коли сідає цілий клас писати листи, то може виникати кураж – один одного підживлюють, а я ще оце і оце додам, і конкретизую вимоги.
  • Азарт – бо довгі переліки, це і це, і це. Написати багато, щоб отримати хоч щось.
  • Кураж – повторюєш дії однолітків.
  • Кураж – стан, мінливий.
  • Азарт – махлюємо, обманюємо, обходимо правила.
  • Ми не знаємо, які отримали настанови підлітки в ситуації «листів ангелам», і тому важко сказати, чи доцільним був кураж в тій ситуації.
  • Людина, яка підживлювала кураж підлітків в ситуації «листів ангелам», не розуміла негативних наслідків: 1) розчарування, зневіра, озлобленість, коли не отримують замовлене «ангелам»; 2) закріплення інфантильності, переконання «усі довкола винні».
  • Дорослі звикли просити, щоб заклад вижив, і вони це передають дітям.
  • Приклад творчої групи – зібралися митці і створили на куражі щось новітнє, шедевральне. Умова – усі професіонали і дотримуються правил.

ПІДСУМКИ:

  1. Кураж як передочікування успіху. Радію, що кураж є у моєму житті, і це позитивно. Хотілося б більше куражу – в науковій роботі його додати варто.
  2. Віра в успіх – ключовий механізм включення куражу. В цьому стані пішов всупереч догмам – і раптом все підтягувалось, все сприяє, і потім сам дивуєшся тому, як все зробив.
  3. Хотілося б більше такого прекрасного стану. Не розуміла, що теж бувала с такому стані. Кураж не є дуркуванням, як думала раніше, а є передочікуванням успіху.
  4. Люди знецінюють кураж до «дуркування», аби прибрати нас як конкурента.
  5. Помітив за собою, що або зашкалює кураж, або не включається, тобто не умію керувати своїм куражем.
  6. Змінилося моє ставлення до гри. Раніше відкидав її, а тепер розумію, що це не поганий стан, але треба бути обережним.
  7. В моєму житті стало більше рев’юінгу успіхів, і саме від нього отримаю натхнення, а не з передочікування успіху. Достатньо успіхів в минулому.
  8. Якщо не знала правил написання листів «ангелам», то і отримала фрустрацію, бо керувалась своїми очікуваннями. Тобто треба знати правила гри, щоб не розчаровуватися.