Оціночні судження VS Креативність. 04.04.15

Як завжди, рухались від особистих запитів: співвідношення оцінки та відсутність оцінки, культурний аспект поза психології, як впливати на людей, подобається разом розводити судження в різні кути рингу – хочу побачити власні помилки, креативне мислення, як люди мислять.

Особисті підсумки верзусу були: креативне мислення необхідне в житті – допомагає обрати рішення, підвищувати якість життя. Вдалося зняти блоки, стереотипи, і це допоможе не зациклюватися на судженнях, полегшити доступ до власної креативності – все стало на полички. Креатив – щоденне життя. Креативиш як дихаєш. Припиняєш креативити – припиняєш дихати. Припинив креативити – шукай оціночне судження, яке застрягло та заважає мислити далі. Креативу можна навчитися. Креативна людина збирає інфо, ставить цілі, вирішує звідки взяти інструменти, які наблизять до мети. Аби креативно мислити, слід вибудовувати нейрони в іншому порядку – додавати до життя подразників. Креативність – звільнення своїх думок від упереджень. Креативність – цене зовсім те, що зазвичай мають на увазі. Не відразу творчість, а спочатку багато аналізу. Допоможе знайти інше місце реалізації себе. Не креатив заради креативу, а спочатку аналіз.

На шляху до цих висновків усвідомили КРИТЕРІЇ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ:

  • незвично, нестандартно, неочікувано
  • вихід за шаблони, рамки, правила
  • відсутність логіки
  • відсутність страху
  • нематеріальність
  • новинка, відкриття, створення нового
  • злам стереотипів
  • гра
  • спонтанність
  • погляд з різних сторін
  • прогрес, пошук нестандартного підходу
  • некомфортна ситуація
  • вирішення кола задач
  • зумовлене талантами людини, які у кожного свої
  • залежить від досвіду та ситуації, в яку потрапляє людина

ОЗНАКИ ОЦІНОЧНИХ СУДЖЕНЬ

  • складається з факту та емоції з переважанням емоцій над фактом
  • вириває факти з контексту, а потім узагальнює
  • обрізує можливості
  • досвід і є оціночні судження
  • ярлик, стоп, штамп

ОЗНАКИ ОЦІНЮВАННЯ

  • аналіз контексту, фактів, цифр, поєднання між собою
  • пошук відповідностей з об’єктивними (конкретними, однозначними) критеріями
  • процес
  • безсторонність, незаангажованість, не залежить від того, хто оцінює, вільне особистого ставлення
  • підтверджене
  • об’єктивна шкала

ВНЕСОК ОЦІНЮВАННЯ У КРЕАТИВНІСТЬ

  • підбір з альтернатив рішень, порівняння
  • можливість розпочати, активізація, поштовх до дії, пошук рішення, варіантів, натхнення
  • накопичування критеріїв, результатів – фундамент для прояву креативу
  • оптимізує процес та результат
  • підвищення ККД мислення
  • визначає межі, за та проти
  • прибирає шаблони
  • прогрес, розвиток
  • однодумці
  • аналіз кінцевої мети та можливі корективи, усвідомлення ситуації, постановка задачі
    визначення ефективності рішення після його реалізації

ПИТАННЯ, ЯКІ ЗАПУСКАЮТЬ ОЦІНЮВАННЯ ВІЛЬНЕ ВІД ОЦІНОЧНИХ СУДЖЕНЬ

  • що це? навіщо це? ще навіщо
  • як застосовно? що потрібно?
  • як зробити? що я шукаю?
  • для кого? як допомогти/ змінити/ заробити? що буде, якщо?
    що ще? це факт чи судження? як підсилити вплив, ефект?

КРЕАТИВНІСТЬ В ПРОФЕСІЇ ТА ЖИТТІ

  • для рішень без ресурсів, при обмеженні ресурсів, іншими ресурсами (в т.ч. планування відпустки при обмеженні ресурсів, виживання в конкурентному середовищі)
  • для нового підходу до звичайної задачі – покращення ККД (підвищити відвідуваність в аптеці/ унікальний контент/ ТЗ дизайнеру сайта/ розробка фільтрів для користувачів/ виконання плану продажу/ запуск промо-компанії)
  • вирішення нових (нестандартних) питань (вибір необхідного спорядження / новий крій/ зміна таргет-ринку/ вивід нового товару на ринок/ контроль знань в формі гри)
  • для різноманіття

ЗНАЙШЛИ ЩОСЬ НЕОЧІКУВАНЕ ДЛЯ СЕБЕ?

Долучайтеся!
Далі ще цікавіше

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*
*