Помилки VS Уроки. 17.10.15

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАПИТИ:

  1. Чому постійно робимо висновки, але все одно повторюємо помилки, знаючи, що не варто так. Хотілося б навчитися так не робити.
  2. Помилки руйнують тебе, і лише після аналізу заспокоюєшся, розумієш, що це був урок. Чи є метод, який пришвидчить цей перехід?
  3. Сприйняття помилки: чому хтось вважає помилку помилкою, а хтось – ні. Важливо йти без остраху помилок, крім ситуації моралі, щоб не зашкодити іншим.

ПІДСУМКОВІ ВИСНОВКИ:

  1. Щоб не повторювати помилки, варто дослухатися до себе.
  2. Розглядати життєві ситуації з точки зору доцільності, шукати те, що принесе щастя, радість.
  3. Буду пам’ятати про вплив оціночних суджень та пихи, навчаючись не застрягати на помилках.
  4. Як тільки відчуваєш, що помилка руйнує тебе зсередини, варто відкласти її вбік, та запитати себе: “чому я себе сьогодні не люблю?”. Та після відповіді на нього повернутись до усвідомлення самоцінності: “чому я себе люблю, люблю цілий світ, а цілий світ любить мене?” – і тоді помилка перестане травмувати, і одразу переключуся на урок.
  5. Буду слухати себе та робити паузу. Швидше переходитимо від помилки до уроку.

Подібність помилок та уроків: негативні ситуації, збитки, зневіра у собі, стрес, емоційні переживання.

Відмінність помилок та уроків: помилка гальмує, а урок прискорює. Відчуваємо помилку через нарікання інших, нестачу впевненності, що впораєшся. Урок – наслідок власних роздумів, висновку, оновлення, нової версії себе. Урок – через дії навмання. Помилка – через дії всуперед здоровому глузду.

Перехід помилок в уроки: внаслідок переоцінки своїх дій розуміємо, що вчинили помилково. За рахунок напрацювання позитивного досвіду отримуємо уроки внаслідок помилок. Усвідомлення, аналіз, всновки перетворюють помилку на урок.

Перехід уроків в помилки: зроблено хибний висновок, а тому дія на його основі – помилка. Користування чужими шаблонами стає нашою помилкою, бо ситуації різняться. Хибно оцінена помилка призводить до хибного вирішення.

Допомагає бачити уроки замість помилок:

  1. здатність до розмови із собою,
  2. здатність вибачити собі та рухатись далі (я знаю тисячу способів, які не працюють, а не схибив тисячу разів),
  3. подякувати долі за те, що відбулось.

Заважає бачити уроки замість помилок:

  1. Коли не можеш відпустити страх помилки.
  2. Невпевненість в собі.
  3. Незнання правильної дії у подібній ситуації.
  4. Претензія на бездоганність.
  5. Спроба знайти винуватця своєї помилки.
  6. Застрягання.
  7. Почуття вини.
  8. Страх знову пережити осуд та сором.

ІНШІ ПОТОЧНІ ІНСАЙТИ:

  1. Нехай будуть помилки, але життя буде насиченим.
  2. Помилка – це невідповідність дій ситуації.
  3. Урок – віднайдення відповідності завдяки невідповідності.
  4. Дозволити собі помилятися заради якості життя.
  5. Є 20-річні старі та дуже жваві люди поважного віку, що цікавляться новим.
  6. Уроки розширюють життєвий ресурс (сприяють самоактуалізації).
  7. Втрачаємо початковий потенціал, якщо відмовляємось визнавати, усвідомлювати, аналізувати, робии висновки, змінюватися.
  8. Зациклювання на помилках спричиняє їх повторення.
  9. Помилка – купа гною, і або я розкидаю, тому що люблю себе та життя, нехай навіть мені неприємна ця робота, або спрацює пиха – і я зневажу цю купу, але вона смердітиме, скільки не приховуй дезодорантами.

Практикування вдячності минулому за урок, винесений з помилки:

  1. Вдячний життю, що привертає мою увагу до моєї самоцінності та необхідності бути собою.
  2. Вдячна за зміцнену віру в себе, за звільнення від впливу інших, за довіру власній експертній думці, за неквапливість у рішеннях, виваженість.

Ось такою плідною виявилась тема про помилки та уроки, їх вплив на життєвий ресурс.

На фото до публікації – віднайдені важелі зміни сценарію та сам оновлений сценарій, який забезпечує самоактуалізацію.

Одними з найцікавіших моментів учасники верзусу відзначили розгляд дії пихи на здатність збагачувати свій життєвий ресурс уроками.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*
*