ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАПИТИ:
- Чому постійно робимо висновки, але все одно повторюємо помилки, знаючи, що не варто так. Хотілося б навчитися так не робити.
- Помилки руйнують тебе, і лише після аналізу заспокоюєшся, розумієш, що це був урок. Чи є метод, який пришвидчить цей перехід?
- Сприйняття помилки: чому хтось вважає помилку помилкою, а хтось – ні. Важливо йти без остраху помилок, крім ситуації моралі, щоб не зашкодити іншим.
ПІДСУМКОВІ ВИСНОВКИ:
- Щоб не повторювати помилки, варто дослухатися до себе.
- Розглядати життєві ситуації з точки зору доцільності, шукати те, що принесе щастя, радість.
- Буду пам’ятати про вплив оціночних суджень та пихи, навчаючись не застрягати на помилках.
- Як тільки відчуваєш, що помилка руйнує тебе зсередини, варто відкласти її вбік, та запитати себе: “чому я себе сьогодні не люблю?”. Та після відповіді на нього повернутись до усвідомлення самоцінності: “чому я себе люблю, люблю цілий світ, а цілий світ любить мене?” – і тоді помилка перестане травмувати, і одразу переключуся на урок.
- Буду слухати себе та робити паузу. Швидше переходитимо від помилки до уроку.
Подібність помилок та уроків: негативні ситуації, збитки, зневіра у собі, стрес, емоційні переживання.
Відмінність помилок та уроків: помилка гальмує, а урок прискорює. Відчуваємо помилку через нарікання інших, нестачу впевненності, що впораєшся. Урок – наслідок власних роздумів, висновку, оновлення, нової версії себе. Урок – через дії навмання. Помилка – через дії всуперед здоровому глузду.
Перехід помилок в уроки: внаслідок переоцінки своїх дій розуміємо, що вчинили помилково. За рахунок напрацювання позитивного досвіду отримуємо уроки внаслідок помилок. Усвідомлення, аналіз, всновки перетворюють помилку на урок.
Перехід уроків в помилки: зроблено хибний висновок, а тому дія на його основі – помилка. Користування чужими шаблонами стає нашою помилкою, бо ситуації різняться. Хибно оцінена помилка призводить до хибного вирішення.
Допомагає бачити уроки замість помилок:
- здатність до розмови із собою,
- здатність вибачити собі та рухатись далі (я знаю тисячу способів, які не працюють, а не схибив тисячу разів),
- подякувати долі за те, що відбулось.
Заважає бачити уроки замість помилок:
- Коли не можеш відпустити страх помилки.
- Невпевненість в собі.
- Незнання правильної дії у подібній ситуації.
- Претензія на бездоганність.
- Спроба знайти винуватця своєї помилки.
- Застрягання.
- Почуття вини.
- Страх знову пережити осуд та сором.
ІНШІ ПОТОЧНІ ІНСАЙТИ:
- Нехай будуть помилки, але життя буде насиченим.
- Помилка – це невідповідність дій ситуації.
- Урок – віднайдення відповідності завдяки невідповідності.
- Дозволити собі помилятися заради якості життя.
- Є 20-річні старі та дуже жваві люди поважного віку, що цікавляться новим.
- Уроки розширюють життєвий ресурс (сприяють самоактуалізації).
- Втрачаємо початковий потенціал, якщо відмовляємось визнавати, усвідомлювати, аналізувати, робии висновки, змінюватися.
- Зациклювання на помилках спричиняє їх повторення.
- Помилка – купа гною, і або я розкидаю, тому що люблю себе та життя, нехай навіть мені неприємна ця робота, або спрацює пиха – і я зневажу цю купу, але вона смердітиме, скільки не приховуй дезодорантами.
Практикування вдячності минулому за урок, винесений з помилки:
- Вдячний життю, що привертає мою увагу до моєї самоцінності та необхідності бути собою.
- Вдячна за зміцнену віру в себе, за звільнення від впливу інших, за довіру власній експертній думці, за неквапливість у рішеннях, виваженість.
Ось такою плідною виявилась тема про помилки та уроки, їх вплив на життєвий ресурс.
На фото до публікації – віднайдені важелі зміни сценарію та сам оновлений сценарій, який забезпечує самоактуалізацію.
Одними з найцікавіших моментів учасники верзусу відзначили розгляд дії пихи на здатність збагачувати свій життєвий ресурс уроками.