Діти нас (не) поважають VS Ми себе (не) поважаємо. 18.11.2019

ПОЧАТКОВЕ РОЗУМІННЯ. ПОРІВНЯННЯ ПРОЯВІВ

 ВЕРБАЛЬНІНЕВЕРБАЛЬНІ
ПОВАГАКомплімент, ввічливістьЗацікавлений погляд, зменшення дистанції, дрескод
САМОПОВАГАНаписання свого імені з прописної літери, межі дискусіїМати гарний вигляд, макіяж, гарне вбрання
НЕПОВАГАФамільярність, нецензурні вислови, мовчанка, ігнорЗверхній погляд, поза з викликом, протиставленням

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

ПОВАГАСАМОПОВАГА
СИТУАЦІЇ ДЛЯ ПОЯВУ
Перший контакт, знайомство, фокусування на співбесіднику, спілкування з колегами, з батьками.Післядія якась, перебування наодинці з собою, зачіска, гігієнічні норми, виконання роботи в гарному вбранні.
КАРТИНКА
ПОВАГАНЕПОВАГА
Релігійна повага – жертвоприношення, ввічлива поза, нахил, погляд, усмішка під час обслуговування. Рух назустріч, відкрита поза, усмішка, вітання першим.Виклик в одязі, епатаж, відводить погляд та плечі від співрозмовника, посмішка, закрита поза, недоречне публічне оголення, недоречна реклама.
АЛТЕРНАТИВНЕ ТЛУМАЧЕННЯ ЦИХ ЖЕ ПРОЯВІВ
Також доброзичливість, вихованість.Невихованість, нервування, поганий смак, привернення надмірної уваги.

ДЖЕРЕЛА ЯКОСТЕЙ, ЩО ЖИВЛЯТЬ АТМОСФЕРУ ПОВАГИ:

ЯКОСТІ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ АТМОСФЕРИ ПОВАГИДЖЕРЕЛА ЇХ ІСНУВАННЯ «В ЧИСТОМУ ВИГЛЯДІ»
Гарний смак.Музеї класичного мистецтва.
Бажання спілкуватися.Дитина (цікавість до життя, відсутність досвіду приховування мотивів).
Доцільність.Всезагальні стереотипи (маленька чорна сукня, біла сорочка, чиста хустинка)

АНАЛІЗ СИТУАЦІЙ ТА ДІЙСНИХ МОТИВІВ – ПОШУК АЛЬТЕРНАТИВНИХ РЕАКЦІЙ:

ОЧІКУВАННЯ ВІД ДИТИНИНАВІЩО САМЕ ЦЕ ПОТРІБНОЯКИМ ІНШИМ ШЛЯХОМ МОЖЛИВЕ
СИТУАЦІЇ, СПРИЙНЯТІ НЕПОВАГОЮ ДО НАС
Щоб дитина повертала мої речі на їх місце, якщо вже взяла.Моя зручність, захист моєї території.Самому класти на місце, якщо дитина не поклала. «Гаркнути» на дитину, щоб поклала на місце.

ВІД ГРУПИ: Класти речі так, щоб їх не брали – прибрати спокусу.

Щоб відклала телефон та спілкувалася зі мною.Вирішити своє питання.Включитися в її канал – звернутися через вайбер.
Зацікавленість подією.Хочу дати спільний час, поки батьки не можуть його дати. Реалізувати своє нове уявлення стосовно того, що давати дитині – бачу в цьому, в розвитку дитини, свою місію. Бачити щастя дитини.ВІД МОДЕРАТОРА: Батьки мають бути союзниками, теж проводити спільний час (трьома поколіннями).
СИТУАЦІЇ, СПРИЙНЯТІ НЕПОВАГОЮ ДО СЕБЕ
Щоб чистили зуби регулярно.Щоб не було неприємного запаху з рота.Нагадати.

ВІД МОДЕРАТОРА: чистити разом, в ігровій манері (змагання тощо).

Щоб дочка перевдягалась відповідно до ситуації.Я хороша мати, коли моя дитина діє відповідно – і я тоді маю спокій.ВІД МОДЕРАТОРА: згадати, що твої спокій та буття хорошою мамою – внутрішні стани, і не залежать від проявів дитячої поведінки. Скористатися зі своїх навичок спілкування – і дізнатися, що відбувається в світі та житті дитини, що їй бракне сил на перевдягання.

ПРОМІЖНІ ІНСАЙТИ:

  • Ризик сплутати «добре виховання» (лицедійство, виглядати замість бути – «виховані люди так не чинять») з повагою, а поганий смак або знервованість – з неповагою.
  • Може бракувати гарного смаку – і тоді вульгаризм може видаватись цікавим проявом епатажу, а оточуючі сприйматимуть неповагою.
  • Особистими передумовами атмосфери взаємоповаги є гарний смак, бажання спілкуватися, доцільність.
  • Іноді почуваюся Мальвіною, яка мордує чимось нудним Буратіно.
  • Мої уявлення про батьківство зараз відрізняються від тих, що були раніше – і шкода, щоб це розуміння залишалось незадіяним.
  • Коли володієш знаннями, то нехтування їх застосуванням є злочином.
  • Припинити нагнітати істерію пресингу часу – замість запитувати «чи маєш час» цікавитись «чи маєш натхнення/ чи в змозі», більше цікавитися станом і підкріплювати позитивні наміри, впевненість, що часу достатньо, коли ти спокійний, гармонізований, зібраний, рішучий (відпочив, добре харчуєшся, регулюєш реакцію на стрес).

ПІДСУМКИ:

  1. Наші «передавачі» та «приймачі» можуть бути налаштовані на різні діапазони, і тому не розуміємо один одного – і сприймаємо неповагою.
  2. Буде проявом поваги до дитини – переключитися на іншу справу, поки дитина зможе переключитися на розмову.
  3. Навчитися привертати увагу до себе, не гримаючи дверима, а хоча б зовнішнім виглядом, темами розмови, манерою мовлення. Якщо хочу, щоб поважали мою територію, поважати їх територію – мати спільні інтереси, теми (музика, спорт).
  4. Почати листуватися з дочкою у вайбері, якщо вона в ньому і не реагує на усне звернення.
  5. Додати іронію у спілкування з дітьми – світ не впаде, якщо дитина житиме за іншими правилами, які відрізняються від наших.
  6. Замість «Чи маєш час?» цікавитись: «Як почуваєшся – чи зможеш мені допомогти?».
  7. Повага – бути цікавим дитині, вміти грати з нею, припинити вбачати неповагу в конфліктуванні дитини з нами, припинити вносити сенси, які відсутні і є хибними.