Вчити все VS Вчити те, що легше. 13.03.2017

Індивідуальні запити:

  • Чи дійсно є так, що люди поділені на гуманітаріїв та технарів?
  • Звідки я знаю, що легше, якщо нічого не вчу?
  • Що означає «легше»?
  • Вчитися цікаво. Чим більше вчимося, тим більше переконуємось, що нічого не знаємо, і це загострює комплекси. Де – потреба у знанні, а де – задоволення комплексів?
  • Найбільше зацікавила репліка про необхідність середовища підтримки для генія.
  • Хочу легше поратися з повсякденними викликами. Є спроби передбачити, але не завжди розумію, який виклик виникне завтра.

Проміжні інсайти:

  • Навчання розширює коло моїх можливостей.
  • Бажаю стати кращим – і тому навчаюсь. Результатом стане діяльність в обраній сфері.
  • Життя зранку до вечора – долання якоїсь проблематики. Залежно від підготовленості вирішуємо проблематику.
  • В умовах невизначеності рішення приймаємо навмання – і варто зрозуміти, як у нашій свідомості взаємодіють потреби та кліше.
  • Вибір між «легше» та «все» вирішує вибір на користь того, що подобається, і є реальною його монетизація. Вчиш те, що дає задоволення і водночас приносить кошти.
  • Продовжуємо сприймати навчання через кліше отримання диплому (тільки як формальну освіту), і недооцінюємо неформальне та інформальне навчання.
  • Той, хто виглядає пихатим, може бути самоздійсненим, бо ми не завжди спокійно сприймаємо інакшість і свободу самовиразу.
  • З двох кліше – про рівність та нерівність – продовжуємо міряти світ через кліше нерівності.
  • Навчання може діяти через авторитет, лідерство думки.
  • Якщо навчання діє через кліше про рівність, то внутрішній діалог підказує: «якщо хтось може, то і я можу». І людина прагне діяти, є мотивація, запал.
  • Якщо хтось думає про себе погано через місце народження, то він перебуває під впливом кліше про нерівність, і сам обрізує власні можливості і перспективи.
  • Коли ти бачиш не рівного тобі за потенціалом і сприймаєш його не рівним, то не нервуєшся.
  • Схильності діють як сильні сторони за умови, що ми контролюємо свою схильність – знаємо про неї, розвиваємо, застосовуємо на користь, отримуємо задоволення, авторитет, гроші, певне коло спілкування, позитивні емоції.
  • Схильності діють як вразливі місця, коли схильність перестає бути контрольованою, і перетворюється на залежність. Коли схильність є неусвідомлюваною – і приховано веде мене, контролює мої дії. Зацикленість на звичній дії, невміння враховувати ситуацію також перетворює схильність на вразливе місце. Протиріччя схильності нормам співжиття також характеризує її як вразливе місце.
ЩОБ ЗРОЗУМІТИ МЕЖІ ВИБОРУ «ВЧИТИ ВСЕ»
Думка учасниківВизначення
Самореалізація
Подумала, що в тому є талант, і його можна проявити, натура того потребує.

Віднаходження свого таланту, здібностей.

Задоволеність тим, що робиш. Результат також подобається.

Використання свого поточного потенціалу (знань, навичок, внутрішнього світу) та поточних можливостей для отримання матеріальних благ. Буття результатом своїх поточних бажань.
Самоактуалізація
Задоволеність тим, ким ти є. Я розумію, хто я, і це мені до вподоби.

Можливо, щось мені не дуже подобається, але це для мене актуально – і я роблю.

Визначаєш, де застосувати свої здібності, таланти.

Буття тим, ким можеш бути внаслідок найповнішого виявлення і розвитку своїх сильних сторін, постійного самовдосконалення. Уміння керуватися своєю внутрішньою природою, приймати рішення поза думок та точок зору інших людей.
Самоздійснення
Подобається і процес, і результат.

Я хороший, бо роблю щось хороше. Зробив щось – і ось я є.

Якщо в процесі того, як себе реалізуєш, виходить щось хороше.

Осягнення свого призначення, життєвої стратегії, спрямованої на втілення життєвого проекту. Пошук місця у світі, планування свого майбутнього та способів його здійснення. Буття тим, ким вимріяв бути.
ВИСНОВОК: учасникам ближчі само актуалізація («натура того потребує», «розуміння того, ким ти є, задоволеність тим, ким ти є і що ти робиш», «подобається і процес, і результат», «це для мене актуально – і я роблю», «де застосувати свої таланти») та самоздійснення («роблю щось хороше», «виходить щось хороше» – мотив служіння певній місії), хоча вони не знайомі були з їх визначеннями. Можливо, сама цікавість до протиставлення «все» і «легше» у виборі вектору навчання вказує на схильність до самоактуалізації, щонайменше.

 

Підсумки:

  • Переконався, що «гуманітарії» та «технарі» – кліше, не більше. Важлива і досяжна синхронізація роботи обох півкуль мозку.
  • Легше означає лінощі. І лінощі є наслідком того, що нічого не робив з напругою, а не першопричиною. Тому варто вчитися «напружуватися».
  • Замість казати собі, що «це не моє» треба хоча б спробувати – і тоді можливо перейти від самореалізації до самоздійснення (а воно цікавіше).
  • Подумаю над тим, що, можливо, люди дійсно рівні поміж собою.
  • Рівність поза соціальної стратифікації та фізичних особливостей існує – і все залежить від того, скільки людина докладе зусиль.